luni, 14 februarie 2011

Serim'izec'icu




Ştiu,

Poate că v-aţi plictisit

De eu,poetul zăpăcit

Şi-orgoliul meu cel fără minte,

Ce s-a legat de mine prin cuvinte...

Dar înainte să-mi azmut condeiul pe hârtie

Vă sunt dator cu un motiv

Şi-o gură de tărie...

Ne-a angajat o văduvă atroce

Ce-a spart oglinzi cu zambetu-i feroce.

S-a prezentat ca fiind Conştiinţa

Şi mintea mea,

E locul unde-şi are reşedinţa...

S-au dus, prin rânduri de poveste, veşti,

Că hoţi mai pricepuţi nici nu găseşti…

Şi ne-a promis Conştiinţa mii de gologani,

Dar când e vorba de Cuvânt

Avem mândria de tâlhari!

Şi am plecat la drum în depărtări,

Noi doi şi-o hartă plină de-ntrebari

În misiune de-a găsi cuvinte sfinte,

Furate şi pierdute cu secole-nainte…

Am început cu Iadul minelor de semantem,

De unde ne-am întors

Cu mâna goală şi-un blestem

C-am îndrăznit să tâlhărim stafi

Ce-au tâlhărit la rândul lor

Pe înţelepţii vremii...

Comoara lor, cuvintele ce le dorim,

Stau poate şi-azi ascunse sub un acronim

Ce l-am tot căutat,

Prin temple, mausoleuri,chiar şi piramide

Sub bolovani,pe fundul mărilor acide...

Dar n-am găsit ce căutam...

Minunea s-a-ntamplat în timp ce ne-ntorceam,

Când un copil grăbit, ce nu era atent la noi

Ne-a dărâmat pe amândoi...

Ne-am ridicat nedumeriţi,

Puţin fustrati şi ameţiţi

Şi când ne pregăteam la rost să-l luăm

Că a fost neatent să-i reproşăm,

Copilul a spus trei cuvinte:

"Îmi pare rău" şi a fugit cu capul înainte.

Noi am rămas pe loc,uimiţi ce-i drept...

Cum poate un copil să aibă

Ce a pierdut un înţelept?...

Şi cât am căutat aceste vorbe sfinte!

Doar ca să le găsim la un copil

Ce-arată a pui de om sărac după veşminte.

N-a fost nevoie să furăm, ci le-am primit

La doi tâlhari le-a dăruit copilul ce-a fugit...

Le-am scris stângaci, pe-un pergament de ceară

Şi l-am ţinut ascuns de zilele de vară.

Iar când am întâlnit Conştiinţa,

I-am dăruit cuvintele,

I-am împlinit dorinţa...

Şi nu am luat în schimb decât,

Doar mulţumirile şi-atât!...
.
.
.
 Ce a făcut cu cele trei cuvinte este mit,

S-au auzit poveşti că unei mâţe ea le-a oferit...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu